Mela panostaa työhyvinvointityöhön ja asiakaskokemuksen parantamiseen

Melan 45. toimintavuosi piti sisällään useita merkittäviä asiakaskuntaa koskevia sosiaaliturvan kehittämishankkeita. Asiakastyytyväisyys pysyi toimintavuoden aikana hyvänä, vaikka kehittämis- ja lainsäädäntöhankkeet osaltaan kuormittivat hakemuskäsittelyä. – Kuluvana vuonna Mela pyrkii panostamaan entistä vahvemmin maatalousyrittäjien työhyvinvointityöhön sekä asiakaslähtöisyyden parantamiseen, kertoi Melan toimitusjohtaja Päivi Huotari Melan valtuuskunnan kokouksessa Espoossa 9.4.2015.

Valtuuskunnan puheenjohtaja Tiina Linnainmaa kiitteli Melaa siitä, että työtä on tehty yhteisten arvojen mukaisesti.

– Mela hoitaa palvelunsa asiakasta arvostavasti, yhteistyöhön ja avoimuuteen nojautuen. Palvelut ovat laadukkaita ja ne tuotetaan kustannustehokkaasti, kiteytti Linnainmaa.

Asiakastyytyväisyyskyselyssä Mela sai asiakkailtaan kouluarvosana-asteikolla arvosanan 8. Kehitettävää löytyy edelleen muun muassa käsittelyaikojen lyhentämisessä. Melassa on aloitettu asiakaspalvelun kehittämishanke, jonka myötä asiakaslähtöisyyttä pyritään edelleen parantamaan ja prosesseja tehostamaan

MYEL-vakuutettuja kalastajia oli 31.12.2014 yhteensä 605 henkilöä (meri ja sisävedet) ja vähennystä oli 2,3 prosenttia edellisvuoteen verrattuna.

Lähde: Mela 10.4.2015

Flere telegram